Актуальність теми досвіду полягає в тому, що
можливості інформаційно-комунікаційних технологій, систем і мереж є головним
каталізатором швидкого розвитку і впровадження науково містких, екологічно
безпечних, ресурсозберігаючих технологій нині відіграють визначальну роль у
взаємодії між людьми, підготовці і поширенні масової інформації, в подальшому
розвитку культури, науки, освіти.
Дослідники виділяють три чинники, що актуалізують необхідність
організаційного і науково - методичного забезпечення впровадження інформаційно
- комунікаційних технологій в процес навчання, підвищення кваліфікації та
управління, і спонукають до їх впровадження у діяльність методичної служби та
закладів освіти:
інформаційно-суспільний;
соціально-технологічний;
психолого-педагогічний.
Освіта на державному рівні передбачає процес створення інформаційного
навчального середовища в освітній галузі, що достатньою мірою відображено в
Національній програмі інформатизації. Ефективним механізмом вирішення завдань
програми є використання комплексу організаційно-змістових компонентів із
застосуванням ІКТ методичним кабінетом і тому основний орієнтир направлений на
загальноосвітній заклад – основний тип середніх закладів освіти, як зазначено в
Законі України «Про освіту» щодо мети інформатизації його розглянуто, як
інформаційне навчальне середовище. Функціонування складових якого сприяє
досягнення цілей навчально-виховного процесу.